pengikut

Horror Stories : Hujung Katil

Assalamualaikum w.b.t

Jumaat, 25 Disember 2015

Lama gila aku tak jenguk kot sini, malas nak mampoih bab menulis ni. Bukan takda idea, idea berlambak tapi saja penyegan. Cuma malam ni aku jadi rajin sebab akhir-akhir ni aku duk nampak ramai gak orang buat confession sai pengalaman dengan hantu bagai so aku pun nak gak la cerita pengalaman aku.

Kes ni memang jadi sungguh kat diri aku time lepas raya posa 2015 baru ni. Time ni aku kerja di Pendang, Kebetulan lak aku jadi pembantu warden. Ni kira salah satu kejadian dari banyak-banyak kejadian yang berlaku kat diri aku. Banyak lagi cerita tapi pagi ni kita buka satu dulu. Kelia noh?

>>> BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM <<<

Petang kejadian tu, ada student aku sorang ni, dia rajin kena rasuk. Histeria la kalau kebanyakkan orang panggil .Aku time tu steady ja dengan pakai t-shirt + kain pelikat. Dengan baru sudah makan kat kantin lak. Perut penuh la dengan makanan time tu. Aku mula tu nampak dah, budak ni macam ada tanda-tanda nak jadi lak rasuk time tengah makan tu. Dia duk nampak macam pening kepala, muka sress, jalan pun macam yahudi mabuk ja. Aku pun suruh budak-budak lain dalam keadaan berjaga-jaga takot jadi apa-apa. Risau gak aku pun.

Time aku keluar 3-4 langkah ja dari kantin, Dia dari depan tapak perhimpunan, lari pecut pi ke pagar sekolah. Dah la sekolah tepi jalan, dengan pagar tak tutupnya. Aku pun pecut sekali la ligan dia sebab takot jadi apa-apa satgi aku kena menjawab lak.

Aku dapat ligan dia, lepas tu aku capai belakang baju dia, aku tepuk belakang dia. Rebah kawan tu jatuh cam nangka busuk kot tepi pagar tu. Nasib baik dan ligan, tidak tu taktau la apa cerita. Alhamdulillah. Cepat-cepat aku suruh budak-budak usung bawak pi asrama depa, budak laki pi surau baca Yaasin. Doa bagi jauh benda tak elok la.

Baca Ayat Kursi, pekup tapak tangan kemudian hembus. Lepas tu tepuk belakang orang yang kena rasuk, dia akan pengsan sebab lemah.


- Ustaz Azhar; Warden -

Malam tu nasib baik tak jadi apa-apa kat asrama. Tidak tu duk ada gak kes rasuk lepas maghrib. Kebetulan, warden yang pandai berubat tu takdak lak. Pi mana tah, tak ingat da aku pun. Memang aku cering nak mampoih da sebab malam tu tobat aku kena tidoq sorang-sorang dalam bilik. Jadi aku plan ajak sorang budak tdoq teman aku. Dia duk katil warden, aku tidoq katil aku.

Nak jadi cerita, malam tu la aku kena kacau. Malam tu, suma pakat tidoq awai sebab letih kes petang tu. Termasuk la aku tapi sebelum tidoq tu, aku tutup abes semua lampu kecuali satu ja lampu hujung tempat duk sidai baju tu. Jadi cahaya samar-samar la dalam bilik aku ni. Aku buat gitu sebab esok takot tak bangun subuh lak kalau gelap terus.

Dalam kul 2pagi lebih, aku terjaga sebab dengar ada orang duk bersembang. Aku buat taktau ja sebab aku pikiaq, budak-budak nak pi bilik air ni. Time aku cuba nak tidoq balik, mata aku ada kerling something kat hujung kaki aku tapi aku buat taktau ja sebab ingat aku mamun. Aku pun tarik balik selimut sebab nak sambung tidoq.

Time aku nak tidoq balik tu la tetiba ja selimut aku macam ada orang rentap. Selimut yang asal tu aku kelubung sampai kepala, kena rentap sampai paras peha gak la. Aku ingat ada budak-budak ni nak main-main dengan aku sebab malam tu, depa ada cakap nak kacau aku. Mentang-mentang depa tau ustaz depa ni penakot, boleh pi ugut lak.

Aku pun cuba tarik balik tapi tak boleh sebab macam ada orang pegang kat hujung tu. Aku memang takmau tengok da sebab takot. Nak lari keluar, kesian pulak tinggal student aku sorang-sorang dalam bilik. Lepas tu pulak, risau gak kot benda tu tetiba mai tunggu depan pintu. Lepas tu aku try tarik sambil baca bismillah, alhamdulillah dapat balik.

Nak buat apa pun, lazimi dengan bismillah. Insyaallah ada keberkatan di situ


- DMFK -

Aku kelubung balik kepala aku dengan selimut tu, lepas tu cuba untuk tidoq. Mulut toksah kata la, semua benda aku baca time tu sebab takot punya pasai. Siap surah-surah lazim keluar habis. Lepas tu aku pun terlelap lepas da penat sangat nak tahan mata. Dengan badan tetiba jadi lesu.

Time aku duk tidoq tu, aku sedar rasa macam ada benda pegang kaki aku. Aku mula ingat mimpi tapi lepas kena tarik cam rentap tu. Terjaga then segar terus aku. Terkejut gak aku sebab rasa ada benda duk pegang kaki aku. Sekali lagi aku baca semua benda yang aku tau, sambil beransur naik balik kepala ke bantal aku. Takot gila aku time tu.

Time tu memang toksah kata la, aku tak mengantok langsung. Segar ja mata tu sebab terkejut. Lepas tu aku rasa lagi ada benda duk pegang kaki aku. Sekali lagi, benda tu tarik kaki aku dari hujung katil. Siap rasa cam ada orang genggam lagi kaki tu. Ampa bayang tengok benda tu jadi kat ampa, tobat takot punya, Camtu la aku, taktau da nak buat apa. Aku baca ayat Kursi tak berhenti, mohon jauh dari benda tak elok jadi kat aku. Nasib baik lepas gak kaki aku dari benda tu. Sampai ke pagi aku tak tidoq malam tu.

Alhamdulillah, duk tak lama lepas tu aku dengar azan dari surau kampung belakang sekolah. Akhirnya, terlepas gak aku malam tu dari benda yang tak elok. Aku memang
 lesu, letih teruih badan. Bangun tu, aku turun mandi bagi settle. Siap terus turun solat Subuh.

Esok tu, aku ceita kat warden. Dia soh aku banyak baca Selawat Tafrijiyyah, mohon lindung dari benda tu. Rupanya dia pun pernah kena benda yang sama dengan aku cuma dia tak cerita ja. Memang tu la pengalaman aku paling ngeri. Kena kacau live lak tu, selalu duk tengok dalam tv ja tapi kali ni aku lak yang kena.

Selawat Tafrijiyyah ni senjata paling kuat untuk lawan benda selain dari manusia ni. Amal selalu, insyaallah Allah akan lindung.


- Ustaz Azhar; Warden -

Jadi tu ja la cerita aku takat malam ni. Ada lagi cerita, banyak jadi kot dalam bilik tu la. Puaka gak la bilik warden tu pun. Bukan aku ja kena, sapa yang duk bilik tu mesti akan kena punya. Jadi tu ja la cerita aku

S.E.L.A.M.A.T
M.A.L.A.M

- sekian, wassalam -

Lembah Bujang Fasa 5, Bujang

Kedah

No comments:

Post a Comment